Goed geholpen, snel geregeld

Gevolgen van niet, of niet op tijd betalen

U heeft niet betaald en geen contact gezocht; dan ontvangt u een aanmaning

Betaalt u niet op tijd, of heeft u geen contact met ons opgenomen voor een betaalafspraak? Dan krijgt u van ons een aanmaning. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Betaalt u ook hierna niet (volledig), dan ontvangt u een dwangbevel waarvoor eveneens extra kosten in rekening wordt gebracht. Hoe hoger uw belastingaanslag is, des te hoger de extra kosten zullen zijn.
Als na de vervaldatum van het aanslagbiljet niet of te weinig is betaald, berekenen wij rente. Het bedrag van deze rente ronden we naar beneden af op hele euro's. De kosten bij niet tijdige betaling kunnen snel oplopen. Neem daarom tijdig contact met ons op als u de gemeentebelasting niet kunt betalen. Wij helpen u graag.

U heeft ook na de aanmaning niet betaald

Heeft u niet gereageerd en geen betaling van uw gemeentebelasting gedaan? Dan geven wij de vordering uit handen aan belastingdeurwaarderskantoor Cannock Chase Public.

Wanneer een vordering eenmaal uit handen is gegeven aan de deurwaarder, dient u vanaf dat moment uw vragen en stukken te richten aan deze deurwaarder. Mocht het nodig zijn, dan stuurt de deurwaarder uw vragen en stukken aan ons door.

Maatregelen in verband met coronavirus
Ter bescherming van uw gezondheid en die van de deurwaarders, zal de deurwaarder niet meer bij u aanbellen. Er wordt een brief bij u achtergelaten waarin staat dat er, in verband met de maatregelen omtrent het coronavirus, niet is aangebeld. In de brief vindt u een telefoonnummer dat u kunt bellen om uw vragen te stellen over de inhoud van de brief.

Ook houdt de deurwaarder rekening met de aangepaste maatregelen ten aanzien van de betaling van gemeentebelastingen en volgt de actuele ontwikkelingen nauwlettend. Wat deze maatregelen inhouden, leest u in artikel ‘Ondersteuning ondernemers ten aanzien van gemeentebelastingen’ op onze website.

Persoonlijk contact
Wij willen graag inzicht krijgen in de reden(en) waarom het niet gelukt is om op tijd te betalen. Wij hebben daarom met Cannock Chase afgesproken dat op verschillende manieren contact met u kan worden opgenomen om u een aantal vragen te stellen over uw persoonlijke en financiële situatie. Dit kan telefonisch, via e-mail, sms of per brief zijn. Mogelijk zal de deurwaarder u ook vragen bewijsstukken aan te leveren. Misschien vindt u dit vervelend of onwenselijk. Dat begrijpen wij. Deze vragen worden gesteld, omdat wij onze dienstverlening willen verbeteren. Zo willen wij voorkomen dat vorderingen ten onrechte bij de deurwaarder terecht komen. Wij vragen daarom om uw begrip.

Voor al uw vragen over een hernieuwd bevel, het treffen van een betaalafspraak of het doen van een betaling kunt u telefonisch contact opnemen met Cannock Chase Public via 088 – 116 82 22 of kijkt u eens op www.cannockchase.nl.