Agenda en verslag van de bestuursvergadering
Datum: Vrijdag 23 februari 2018
Tijd: 09.00–10.30 uur
Locatie: Tribuut, kamer 510
Aanwezig: R.A.J. Scholten (voorzitter), B.J. Groot Wesseldijk (vice voorzitter), O. Bosch, H. van der Sleen, M.T.A. van Deelen (verslag), S. Bergsma (controller)
Afwezig: D.H. Cziesso (met kennisgeving), G.A.G. Eggermont (met kennisgeving)
1. Opening en mededelingen
- Bezoek Waarderingskamer d.d. 20 februari 2018
Benoemd is dat de kritiek van de Waarderingskamer ingaat op het ‘niet gedocumenteerd in beeld hebben’ wat de kwaliteit van de administratie is. Kortom; het gaat niet over de kwaliteit van de administratie zelf. Dit wordt opgepakt door het houden van controles en deze te analyseren. Deze analyses en getrokken conclusies worden gedocumenteerd. Vervolgens wordt deze werkwijze in de werkprocessen geborgd.
- Bezoek raadsleden d.d. 21 februari 2018
In totaal hebben 13 raadsleden een bezoek gebracht aan Tribuut. Zij hebben een presentatie gekregen waarin zij zijn meegenomen in de opbouw en voortgang van Tribuut aan de hand van een presentatie. Vervolgens hebben de raadsleden een rondleiding gehad langs de clusters. Hier hebben zij persoonlijk uitleg gekregen van de werkzaamheden binnen de clusters middels de dagstartborden en/of dashboards.
- Review controledossier door accountants gemeenten 21 februari 2018
2. Ingekomen stukken
- Brief Waarderingskamer inzake instemming verzending WOZ, d.d. 09-02-2018
3. Inventarisatie rondvraag
Er zijn geen vragen.
4. Vaststellen concept jaarrekening 2017
De concept jaarrekening wordt op een enkel punt toegelicht. Bij de definitieve jaarrekening wordt besloten wat de doen met het positieve saldo..
5. Vaststellen concept begroting 2019
De concept begroting wordt besproken.
Dhr. Groot Wesseldijk stelt een vraag over de balans die op 0 staat. De keuze hiervoor wordt uitgelegd en aangegeven dat de accountant hiermee akkoord is.
Enkele tekstuele aanpassingen worden benoemd welke in de definitieve versie zijn verwerkt.
Dhr. Bosch vraagt hoe om te gaan met het pluspakket als de heffing van een bepaalde belastingsoort bij een gemeente vervalt. Dit wordt in het najaar opgepakt als ook het bedrijfsplan wordt geëvalueerd.
6. Vaststelling gewijzigd Incasso Reglement
De technische wijziging van het reglement wordt benoemd.
Besluit:
- In te stemmen met de conceptbegroting Tribuut 2019.
- De conceptbegroting Tribuut 2019 toe te sturen aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten, zodat zij hun zienswijze op de conceptbegroting Tribuut 2019 kunnen geven.
- Het Incasso Reglement vast te stellen
7. Rondvraag
Niet van toepassing.
8. Sluiting
De heer Scholten sluit de vergadering om 9.49 uur.