Goed geholpen, snel geregeld

Bezwaar maken

Klopt uw aanslagbiljet niet?

Bel ons eerst. Misschien hebben we een fout gemaakt. Dan herstellen we die graag snel voor u. Dat voorkomt dat u formeel bezwaar moet maken. U kunt ons hiervoor bellen op 055 580 22 22.

Bezwaar maken

Besluit u om bezwaar te maken omdat u het niet eens bent met:

  • uw aanslag voor gemeentebelastingen;
  • de vastgestelde WOZ-waarde van uw pand;
  • de kosten van een aanmaning of dwangbevel.

Neem dan eerst contact op met ons. Door er samen naar te kijken is het indienen van een bezwaarschrift misschien niet meer nodig. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.30–17.00 uur en op vrijdag van 08.30–12.30 uur via telefoonnummer 055 580 22 22.

Besluit u alsnog om bezwaar te maken? Dat kan binnen zes weken na ontvangst van uw aanslagbiljet. We vragen u wel om eerst te betalen. Behalve als u van ons schriftelijk uitstel van betaling heeft gekregen. Zodra wij uw bezwaar toekennen, verlagen of vernietigen wij uw aanslagbiljet. Uiteraard ontvangt u het teveel betaalde geld terug.

Hoe maakt u digitaal bezwaar?

Via MijnTribuut kunt u uw bezwaar indienen. Kies na inloggen de aanslag waartegen u bezwaar wilt maken met behulp van het aanslagnummer en het jaartal. Vervolgens ziet u de detailgegevens van het aanslagbiljet. Volg de verdere instructies in het digitale formulier en verzend.

Hoe maakt u schriftelijk bezwaar?

Bezwaar maken kan ook schriftelijk. Zorg ervoor dat in uw brief staat: 

  • de datum; 
  • uw naam, adres en telefoonnummer;
  • het aanslagnummer en de belastingsoort waartegen u bezwaar maakt;
  • korte motivatie van uw bezwaar.

Stuur uw ondertekende brief naar: Tribuut, Postbus 280, 8160 AG Epe.

Wat zijn de vervolgstappen?

Hebben wij uw bezwaar ontvangen? Dan krijgt u per post een ontvangstbevestiging. Hierin staat het zaaknummer vermeld. Dit is van belang voor eventuele vervolgcorrespondentie. Via MijnTribuut kunt u de voortgang van de behandeling van uw bezwaar blijven volgen.

Zodra er een uitspraak is gedaan op uw bezwaar, dan sturen wij u deze toe per post. Wordt u in het gelijk gesteld? Dan staat in de brief hoe wij uw aanslag herberekenen of verlagen. Bent u het niet eens met de beslissing, dan kunt u binnen zes weken in beroep gaan. Hoe u dit moet doen staat in de uitspraak. Wij streven ernaar uw bezwaarschrift zo vlot mogelijk af te handelen.

Wie kan bezwaar maken?

Een bezwaarschrift indienen kan door:

  • degene op wiens naam de aanslag of de naheffingsaanslag staat;
  • erfgenamen
  • een medebelastingplichtige zoals een medebewoner of -eigenaar die niet op het aanslagbiljet vermeld staat;
  • een gemachtigde (de belastingplichtige kan iemand machtigen).

Wat als u te laat reageert?

Maakt u later dan zes weken na de dagtekening van uw aanslagbiljet bezwaar, dan moeten wij uw bezwaarschrift niet-ontvankelijk verklaren.

Heeft u hulp nodig?

Neem gerust contact op ons. We doen ons best om er samen met u uit te komen. U kunt ons bereiken door een e-mail te sturen naar info@tribuut.nl. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.30–17.00 uur en op vrijdag van 08.30–12.30 uur via telefoonnummer 055 580 22 22.

Wilt u toch een bezwaar indienen en zoekt u hulp bij het schrijven hiervan? Neem dan contact op met de organisatie voor maatschappelijk werk Stimenz, telefoonnummer 088 784 6464.