Goed geholpen, snel geregeld

Veelgestelde vragen over betalen

U heeft tot de vervaldatum op de aanslag de tijd om het aanslagbedrag over te maken aan Tribuut op rekeningnummer NL53 RABO 0374 1397 41 onder vermelding van het aanslagnummer. U kunt betalen door gebruik te maken van de QR-tag op uw aanslagbiljet, via automatische incasso, via Ideal of via een betaalverzoek. U moet dit zelf regelen.

In MijnTribuut kunt u snel en gemakkelijk overstappen op automatische incasso. U geeft één keer een machtiging af en de betaling gaat voortaan automatisch. Zo weet u zeker dat u altijd op tijd bent met betalen.

Belastingaanslagen lager dan € 50 en hoger dan € 10.000 betaalt u in één keer. Andere bedragen kunt in 10 termijnen betalen via automatische incasso. Regelt u het later, dan blijft het aantal maanden over dat het jaar nog heeft.

Meer informatie vindt u op de pagina Betalen.

Wilt u uw ontvangen aanslag graag betalen via automatische incasso? Dit kunt u eenvoudig online regelen via MijnTribuut . Als u bent ingelogd kiest u voor de knop "betalen/ incasso". U geeft één keer een machtiging af en de betaling gaat voortaan automatisch. Zo weet u zeker dat u altijd op tijd bent met betalen. 

U kunt ook contact met ons opnemen. Dit kan via het telefoonnummer 055 580 22 22 of via info@tribuut.nl. 

Heeft u een andere vraag over de automatische incasso of wilt u uw automatische incasso stopzetten? Bel ons dan. Wij helpen u graag verder!

Indien u gekozen heeft om uw gemeentebelasting via automatische incasso te betalen, dan vindt dat op onderstaande data plaats:

  • 26-01-2024
  • 26-02-2024
  • 26-03-2024
  • 26-04-2024
  • 27-05-2024
  • 26-06-2024
  • 26-07-2024
  • 26-08-2024
  • 26-09-2024
  • 28-10-2024
  • 26-11-2024
  • 27-12-2024

Bij gebruikmaking van (óf in geval van afschrijvingen via) automatische incasso, wordt het openstaande bedrag altijd verdeeld bij gelijke delen over het aantal betaaltermijnen. Wordt het openstaande bedrag lager, dan wordt het maandbedrag lager. De 10 betalingstermijnen worden dus altijd helemaal volgemaakt. Tenzij u tussentijds het totale restbedrag met een eigen overschrijving overmaakt.

Er kunnen (tijdelijke) situaties zijn waardoor u de gemeentebelasting niet kunt betalen. 

Op de pagina 'Ik kan mijn gemeentebelasting niet betalen' kunt u terugvinden wat u zelf kunt doen.

Heeft u na het verstrijken van de vervaldatum niet betaald? Dan versturen wij een aanmaning. Onder het kopje 'Betalen' kunt u lezen hoe u de gemeentebelasting kunt voldoen.

Laat uw financiële situatie het niet toe om (tijdelijk) niet aan uw verplichtingen te voldoen? Zoek dan contact met ons en bespreek uw situatie. Wellicht kunnen wij een betaalafspraak maken.

Heeft u een aanmaning ontvangen? Dan heeft u in een eerder stadium een aanslagbiljet gemeentebelasting ontvangen. Heeft u die niet ontvangen? U ontvangt deze dan mogelijk digitaal via MijnOverheid. Dit is uw persoonlijke berichtenbox van alle overheidspost. U kunt uw aanslagbiljet ook bekijken via MijnTribuut.

Niet eens met de ontvangen aanmaning? Bel ons dan. Wij kunnen dan de ontstane situatie persoonlijk met u bespreken.