Goed geholpen, snel geregeld

Veelgestelde vragen over de aanslag gemeentebelastingen 2024

U kunt eenvoudig zelf een afspraak inplannen. Dit kan via de QR-tag op uw aanslagbiljet of door in te loggen op MijnTribuut. U kunt vervolgens kiezen voor de optie "Bel afspraak WOZ". Gebruik bij het inloggen op MijnTribuut altijd de DigiD van degene op wiens naam de aanslag staat.

Lukt het u niet om zelf een afspraak in te plannen? U kunt ons dan ook altijd bellen om samen een afspraak in te plannen met een taxateur. U kunt ons bereiken van maandag tot en met donderdag van 08:30 tot 17:00 uur en op vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur op het telefoonnummer 055 580 22 22.

Bel ons eerst. Misschien hebben we een fout gemaakt. Dan herstellen we die graag snel voor u. Dat voorkomt dat u formeel bezwaar moet maken. U kunt ons hiervoor bellen op 055 580 22 22. 

Besluit u alsnog om bezwaar te maken? Dat kan binnen zes weken na ontvangst van uw aanslagbiljet. U kunt digitaal bezwaar maken via MijnTribuut of via de QR-tag op uw aanslagbiljet. U kunt ook schriftelijk bezwaar indienen tegen de aanslag. We vragen u wel om eerst te betalen. Betalen hoeft niet als u van ons schriftelijk uitstel van betaling heeft gekregen. Zodra wij uw bezwaar toekennen, verlagen of vernietigen wij uw aanslagbiljet. Uiteraard ontvangt u het teveel betaalde geld terug.

Meer informatie vindt u onder bezwaar maken.

U kunt dan telefonisch contact met ons opnemen op het telefoonnummer 055 580 22 22 om een beschikking op verzoek aan te vragen.

Dit klopt. In 2023 heeft de gemeente Apeldoorn besloten om éénmalig een lastenverlichting van €100,- uit te keren per aanslagbiljet voor de gebruikers van woningen en niet-woningen. Voor 2024 is dit niet van toepassing.

Dat kan via de berichtenbox van MijnOverheid. Als u eenmaal bent ingelogd dan gaat u naar instellingen - Organisaties Berichtenbox - Samenwerkingsverbanden, vink Tribuut aan en sla deze keuze op. Let op: deze wijziging kunt u niet doorvoeren in de MijnOverheid app op uw telefoon.

U kunt onder 'instellingen' ook aangeven of u bijvoorbeeld een melding wilt ontvangen zodra er een document voor u klaar staat. Zet daarvoor 'meldingen berichtenbox' aan. 

Tip: controleer of uw e-mailadres juist is.

Dit klopt, de gemeente Zutphen heeft besloten dat inwoners van de gemeente Zutphen vanaf 01-01-2024 geen hondenbelasting meer hoeven te betalen.